Zarabiaj Na Afiliacji – co to jest Afiliacja i jak zacząć zarabiać pasywnie…
Jak zarobić dodatkowe pieniądze
w Internecie – bez doświadczenia oraz ryzyka!
Czym Jest i Jak Działa Afiliacja?
Marketing afiliacyjny to promowanie produktów innych osób w zamian za określony procent za sprzedaż danego produktu lub usługi.
Prawdopodobnie widziałeś nagłówki oznaczone jako „link partnerski” lub „post sponsorowany” w wielu odwiedzanych witrynach; a może zrobiłeś już pierwszy krok i zarejestrowałeś się w sieci afiliacyjnej?
Jeśli jesteś nowy w marketingu afiliacyjnym, przyjrzyjmy się, jak to działa.
Najpierw znajdź program lub sieć afiliacyjną, którą jesteś zainteresowany (listę sieci afiliacyjnych znajdziesz poniżej).
Spójrz na przegląd programu, w tym rodzaj produktów lub usług, metody płatności i prowizje, które oferują.
Jeśli Ci się spodoba, zarejestruj się i poczekaj na potwierdzenie Twojej rejestracji.
Następnie zacznij tworzyć treści, dodając niestandardowe łącza udostępniane przez program. Te linki śledzą, kiedy jeden z Twoich użytkowników dokona zakupu, a Ty zarobisz swoją prowizję.
Możesz współpracować z poszczególnymi firmami lub sieciami afiliacyjnymi, w których rejestrujesz się i wybierasz programy, które Cię interesują.
Programy są generalnie podzielone na kategorie, aby ułatwić wybór. Po zatwierdzeniu zacznij promować swoje linki partnerskie na swojej stronie internetowej, w biuletynach, w mediach społecznościowych i wszędzie tam, gdzie możesz udostępniać linki.
Sieć wysyła płatność, gdy osiągniesz minimalny poziom płatności. Metody płatności są różne i zazwyczaj obejmują PayPal i/lub przelewy bankowe.
Co To Jest Sieć Afiliacyjna?
W wielu przypadkach sieć afiliacyjna działa jako pośrednik między partnerem a sprzedawcą.
Sieci afiliacyjne skupiają w sobie wiele różnych sklepów i produktów.
Czasami partnerzy muszą przejść przez sieć afiliacyjną, aby móc w ogóle promować dany produkt. Na przykład dzieje się tak, gdy sprzedawca zarządza tylko swoim programem partnerskim w danej sieci.
Sieć afiliacyjna służy wówczas również jako baza danych wielu produktów, spośród których Ty jako marketer afiliacyjny możesz wybrać te produkty/usługi, które Cię interesują.
Przykłady Sieci Afiliacyjnych
# Ceneo – to porównywarka cen. Możesz tutaj zarabiać również za same kliknięcia w link, co jest całkiem fajnym i prostym rozwiązaniem.
# Money2Money – należy do Grupy Wirtualna Polska. Możesz tutaj promować konta bankowe, kredyty gotówkowe, lokaty, ubezpieczenia, pakiety telewizyjne, internetowe i oferty energetyczne. M2M działa na rynku od 2001 roku.
# MyLead – sieć afiliacyjna MyLead to miejsce do zarabiania bez wychodzenia z domu. To kompleksowa platforma oferująca pełną paletę programów partnerskich. Na MyLead znajduje się ponad 1700 programów partnerskich podzielonych na 35 kategorii.
# Admitad – to międzynarodowa sieć afiliacyjna powstała w 2009 roku. Współpracuje z nią ponad 600 000 wydawców oraz ponad 1500 reklamodawców z całego świata.
# WebePartners – ta sieć afiliacyjna współpracuje z największymi markami i niszowymi serwisami, dzięki czemu masz pewność, że znajdziesz partnerów najlepszych dla swojej branży.
# LeadStar – ta sieć afiliacyjna skupia ponad 500 programów, a w jej obrębie działa ponad 25 000 aktywnych wydawców, którzy za promowanie poszczególnych produktów, jak i samej sieci, mogą uzyskać atrakcyjne i duże prowizje. Produkty są głownie związane z branżą finansową, ale nie tylko.
Jak Zacząć w Afiliacji?
Swoją przygodę z zarabianiem na Afiliacji możesz rozpocząć w czterech krokach.
# Warto zacząć od recenzji produktów. Można to zrobić na kanale YouTube, na blogu, a nawet za pomocą transmisji na żywo na Facebook.
# Po drugie, możesz zbierać adresy e-mail, dzięki czemu będziesz kontaktować się z odbiorcami w dowolnym momencie – wystarczy wysłać wiadomość e-mail z odpowiednią informacją.
# Po trzecie, możesz wykorzystać webinary online, aby w krótkim czasie osiągnąć dużą sprzedaż, jednocześnie powiększając swoją listę mailingową i tworzyć nowe treści.
# Wreszcie, gdy Twój biznes oparty na marketingu afiliacyjnym zacznie zarabiać, możesz skalować swój wzrost dzięki reklamom typu „płać za kliknięcie” np. na Facebooku lub Google.
Błędy i strategie marketingu afiliacyjnego, których należy unikać.
Na całym świecie wiele osób odnosi sukcesy w marketingu afiliacyjnym, jednak istnieje również ciemna strona tego biznesu…
Podobnie jak w przypadku każdej innej działalności, która wiąże się z zarabianiem pieniędzy, marketing afiliacyjny jest celem różnego rodzaju oszustw, takich jak np. wypychanie lub upuszczanie ciasteczek.
Istnieją jednak inne praktyki, których należy unikać, w tym:
# Tworzenie treści o niskiej jakości: dawno minęły czasy, kiedy mogłeś tworzyć treści ładowane słowami kluczowymi, aby zdominować Google. Zamiast tego pisz i nagrywaj wysokiej jakości materiały.
# Stosowanie podejścia „twardej sprzedaży”: skoncentruj się na budowaniu relacji, a nie na spamowaniu linkami wszystkich mediów społecznościowych. Gdy klient Ci zaufa, będzie bardziej skłonny do kupowania tego, co mu polecasz.
# Piramidy finansowe i nielegalne produkty: dany program partnerski może brzmi imponująco i płacić wysokie prowizje, ale czy robi to, co twierdzi? Starannie wybieraj programy i upewnij się, że wszystko jest legalne.
# Wprowadzanie w błąd kupujących: powinno to być oczywiste, ale kuszenie otrzymaniem wysokiej prowizji może spowodować, że niektórzy partnerzy będą błędnie przedstawiać korzyści płynące z programów partnerskich. Wysuwając śmiałe twierdzenia, możesz uzyskać więcej kliknięć, ale jest to nieetyczne i może być również niezgodne z prawem.
Twoja reputacja jako marketera afiliacyjnego jest najważniejsza.
Jeśli Twoi odbiorcy Ci nie ufają lub Ci nie wierzą, nie uzyskasz żadnych dochodów.
Skoncentruj się przede wszystkim na odbiorcach.